شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۴ - ۱۰:۵۲

بمناسبت هفته دولت :

سمینار علمی ـ عملی ارگونومی در باشگاه انرژی شهرستان بابل برگزار شد

475b9152-9bb6-4a98-a243-1ce6b678ea23.jpg

به مناسبت هفته دولت و به همت هیات پزشکی ورزشی شهرستان بابل، سمینار تخصصی ارگونومی با رویکرد علمی و عملی در باشگاه انرژی بابل برگزار شد.

به گزارش  روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی استان مازندران ، در این برنامه، جمعی از ورزشکاران، مربیان و علاقه‌مندان به حوزه سلامت و ورزش حضور داشتند و با تازه‌ترین مباحث علمی و کاربردی در زمینه ارگونومی آشنا شدند.

هدف از برگزاری این سمینار، ارتقای سطح آگاهی ورزشکاران نسبت به اهمیت رعایت اصول صحیح حرکتی، پیشگیری از آسیب‌های اسکلتی ـ عضلانی و بهبود عملکرد ورزشی عنوان شد.

مدرسین این سمینار دکتر زینب شهابی (فارغ‌التحصیل رشته پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران) و خانم سحر حسنی (کارشناس ارشد آسیب‌شناسی ورزشی و کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی) بودند که با ارائه مباحث علمی و آموزش‌های کاربردی، شرکت‌کنندگان را با اصول صحیح وضعیت بدنی و تکنیک‌های اصلاحی آشنا کردند.

گفتنی است : این برنامه در دو بخش علمی و عملی برگزار شد، در بخش علمی مفاهیم پایه‌ای ارگونومی و نقش آن در پیشگیری از آسیب‌ها تشریح شد و در بخش عملی نیز تمرین‌ها و تکنیک‌های اصلاح پوسچر و کاهش فشارهای وارده بر اندام‌ها به صورت عملی آموزش داده شد.

برگزارکنندگان این سمینار ابراز امیدواری کردند که ادامه چنین برنامه‌هایی بتواند در افزایش سطح سلامت جامعه ورزشی و ارتقای فرهنگ پیشگیری نقش مؤثری ایفا کند.

سمینار علمی ـ عملی ارگونومی در باشگاه انرژی شهرستان  بابل برگزار شدسمینار علمی ـ عملی ارگونومی در باشگاه انرژی شهرستان  بابل برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.